חדשות מג'נטו

טעויות טיפוסיות בניהול אתר מסחר מקוון

דברים רבים יכולים להשתבש בעת הפעלת חנות מקוונת, בדיוק כמו שעלול לקרות בחנות פיזית. להלן הסכנות העיקריות למעידות בקמעונאות מקוונת.
 
1. אובססיה למוצר: אנשי עסקים רבים המוכרים באינטרנט, כמו גם בעולם הפיזי, אובססיביים לגבי המוצרים שלהם. אמנם זה רק טבעי ובעל החנות המקוונת בהחלט רוצה להציע את הטוב ביותר שהוא יכול, אך חשוב להבין כי בעת הפעלת חנות מקוונת חיוני להקדיש זמן לאתר עצמו. בדיוק כמו חנות פיזית אליה נכנסים - אם היא אינה אטרקטיבית ואינה מתפקדת היטב, אין משמעות למספר המוצרים המוצגים למכירה, היות והמבקרים בחנות המקוונת לא ישארו באתר מספיק זמן כדי להתרשם מהם. אתר מסחר מקוון מצריך תשומת לב רבה על מנת להצליח ולהוביל את העסק המקוון קדימה. חשוב מאד לא לעשות את הטעות של בניית אתר חדש מבריק ולצפות שהוא יישאר מבריק. אתרי אינטרנט, כמו חנויות פיזיות, צריכים ליטוש קבוע. כיום, הפעלת אתר מסחר אלקטרוני דורשת מיקוד גבוה, אבל יש רווחים גדולים עבור מי שמשקיעים באתרים שלהם בזמן ובתשומת הלב להם הם ראויים.
 
2. השקעה בכח אדם: כוח אדם הינו גורם היוצר עלויות גבוהות לבעלי חנויות. אחד היתרונות העיקריים של הפעלת אתר מסחר אלקטרוני הוא שלא צריך את כח האדם הדרוש בעולם הפיזי - אין צורך בקופאיות, פקידים, עוזרי שירות לקוחות, ניקיון, אבטחה או כל סוג אחר של כח אדם. זה מה שמאפשר לחנויות מקוונות תקורה נמוכה להפליא וכתוצאה, להציע ללקוחות מחירים אטרקטיביים מאד. אין כל סיבה לסכן יתרון עצום זה על ידי חשיבה או תכנון, או ביצוע של שכירת כח אדם לצורך תפעול החנות המקוונת. בעלי חנויות מקוונות יכולים לפעול במינימום כח אדם ולהיות עסק יעיל ורווחי מאד.
 
3. קבלת עזרה חיצונית: בדיוק כמו בעסק קמעונאי פיזי, בעל חנות מקוונת אינו צריך להיות מומחה בכל היבט של ניהול עסק מקוון. לבעל החנות המקוונת יש כמובן מומחיות בסיסית הקשורה לתחום העיסוק ותשוקה לעסק ולמכירות, אך עדיין אין זה אומר שבעל החנות המקוונת צריך לעשות הכל. העידן הדיגיטלי פותח עולם שלם של שירותי מיקור חוץ לעסקים: חשבונאות, אופטימיזציה למנועי חיפוש וכדומה וכל זאת - בעלויות סבירות. בעל החנות המקוונת צריך להתמקד בדבר החשוב ביותר - ניהול העסק המקוון.
 
4. מתן דגש על ערך הקניה בחנות המקוונת: אתרי מסחר רבים מתקשים לבטא בדיוק מה הם בעצם מוכרים. ערך קניה חזק הינו הטענה של בעל חנות המסחר המקוונת מדוע לקוחות צריכים לקנות אצלו, כאשר הם יכולים לקנות מהמתחרים. ערך הקניה חשוב במיוחד עבור מסחר אלקטרוני, כי לקוחות יכולים תמיד לקנות באמזון למשל, אך חשוב שיבינו שלקניה אצל בעל החנות המקוונת - ערך גדול יותר. כאשר לקוחות מבינים מה הם קונים, ומדוע הם צריכים לקנות את את המוצר מהחנות המקוונת, עולה באופן ניכר הסיכוי כי חנות המסחר המקוונת תראה גידול במכירות ויחד עם זאת, יש לזכור כי אנשים לעתים קרובות אינם יודעים מדוע הם עשויים להזדקק למוצר מסוים עד שהם מקבלים את התובנה או את הרעיון בחנות המקוונת כשהם נתקלים למשל בהסבר: "אתה תאהב את המוצר החדש ביותר שלנו כי ..." אז אין לחשוש מישירות ובהירות. המרכיבים העיקריים ערך קניה טוב כוללים:
  • כותרת (לעיתים גם בשילוב כותרות משנה) המשתמשת בשפה פשוטה וברורה לשאלה מדוע כדאי לקנות פריט מסוים. זו איננה סיסמה, זוהי הבטחה של ערך, כגון "צור מצגת מכירות תוך דקות!".
  • הסבר מה יש לחנות המקוונת להציע שאחרים אינם מציעים? מדוע החנות המקוונת שונה ובמה?
  • הפעלת יתרונות נוספים כמו משלוח חינם באחריות.
  • הצגת תמונות היוצרות תשוקה על ידי הצגת הפריט בשימוש.
 
5. שימוש בתיאור לקוי של מוצרים: ברור לכולם כי תיאור המוצר הנמכר בחנות המקוונת הוא חשוב מאד, אך לעיתים רבות בעלי חנויות מקוונות זונחים את תיאורי המוצרים מסיבות שונות. מחקרים מצביעים על כך שלקוחות חנויות מקוונות משקיעים רק כ-18% מזמנם בתמונות המוצרים, בעוד 82% מהזמן מושקע בקריאת טקסט תיאור המוצרים. מעניין לעניין באותו עניין - איכות התמונות: אתר מסחר מקוון המוכר פריטים שמהותם במראה שלהם (למשל קדרות מרק לחורף), חשוב לזכור כי התמונה ואיכותה מהווים מרכיב משמעותי במכירה. לצורך כך, ניתן למשל להציג תמונה מובילה ולאפשר צפייה בווריאציות של המוצר. טוב יותר יהיה לאפשר למשתמשי החנות המקוונת להגדיל אזורים בתמונה באמצעות מעבר עכבר.