חדשות מג'נטו

אסטרטגיית שיווק מקוון מומלצת לשנת 2019

בעלי חנויות מג'נטו - האם גיבשתם את אסטרטגיית השיווק המקוונת שלכם לשנת 2019? האם התבססתם על תוצאות מכירות אתר מג'נטו בשנים האחרונות או על דוחות גוגל אנליטיקס? תכנון צעדים שיווקיים לחנויות מג'נטו עלול להיות קשה מבלי לבסס אותו על נתונים הניתנים לאימות. במאמר זה נציג מספר נתונים סטטיסטיים של שיווק ברשת האינטרנט, נתונים אשר עשויים לסייע לבעלי חנויות מג'נטו לקחת החלטות שיווקיות נכונות לשנת 2019.
 
חברת Ascend2 ביצעה סקר אסטרטגיות שיווק דיגיטלי באוקטובר 2018 בהשתתפות 190 אנשי שיווק. אחד הממצאים הראשונים הוא כי תחום השיווק המקוון עדיין גדל. 88% מהמשתתפים ציינו כי הם מתכוונים להגדיל את התקציב שלהם בתחום זה באופן כלשהו. זה בהחלט הגיוני מכיוון שלקוחות פוטנציאליים מבלים הרבה מזמנם באינטרנט ומשווקים צריכים להסתגל למציאות זו. מסיבה זו, במקום להתמקד באמצעים קלאסיים של פרסומות "קשיחות", רבים ממשיכים לשים דגש על פרסום דיגיטלי. כאשר נשאלו על האפקטיביות של שיטות שיווק דיגיטליות שונות, רוב המשתתפים (58%) טענו כי שיווק תוכן נמצא בראש הרשימה שלהם: פרסום דיגיטלי באתר ושיווק באמצעות דוא"ל. המסר ברור: כדי להצליח ב 2019, בעלי חנויות מג'נטו צריכים להמשיך (או להתחיל אם לא עשו זאת קודם) ביצירת תוכן באיכות גבוהה. הדבר מהווה בסיס עבור טקטיקות אחרות כמו SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), שיווק בדוא"ל ועוד. כתוצאה מכך, אסטרטגיית תוכן, מאתגרת ככל שתהיה, חייבת לקבל מקום גבוה בסדר העדיפויות לשנת 2019.
 
כאשר נשאל בסקר של חברת Ascend2 מה העדיפות האסטרטגית העליונה עבור 2019, רוב אנשי המקצוע ציינו עלייה במכירות וחשיפה ללקוחות פוטנציאליים. כפי שצוין קודם, האמצעי העיקרי להשגת יעדים אלו הינה על ידי שיווק תוכן. לבסוף, כאשר נשאלו אודות האפקטיביות של אמצעי השיווק שלהם, הרוב הגדול של המשתתפים ציינו כי האפקטיביות של אמצעי השיווק שלהם נמצאת בעליה.
 
לאחר התמודדות עם פיתוח שיווק דיגיטלי, נתייחס למכשירים באמצעותם ניגשים לקוחות מג'נטו לאינטרנט בכלל ולחנויות מקוונות בפרט. אין ספק כי המכשירים הניידים מהווים הכלי העיקרי לגישה לאינטרנט ברחבי העולם. ברוב שנת 2018 ניתן לראות כי מעל ל- 50% מתעבורת האינטרנט הייתה באמצעות מכשירים ניידים, כאשר מחשבים שולחניים היוו כ-45% מתעבורת האינטרנט. אתר מג'נטו אשר טרם עבר אופטמיזציה למכשירים ניידים, חייב לעשות זאת בהקדם האפשרי ואף בדחיפות, שכן אתר מג'נטו אשר אינו ניתן לשימוש קל וידידותי במכשירים ניידים - דינו נגזר. כמו כן, על בעלי אתרי מג'נטו אשר כבר ביצעו אופטימיזציה של האתר למכשירים ניידים, לבחון כל הזמן כיצד לשפר ולמטב את שירות הלקוחות המשתמשים בטלפונים חכמים, טאבלטים ואייפדים לביצוע רכישות מקוונות. מכשירים ניידים כוללים אפליקציות שונות להעברת הודעות כמו WhatsApp ומסנג'ר של פייסבוק. אלו הופכים להיות להיט בקרב צרכנים ואין להתעלם מהיכולת שלהם לשמש כלי שיווק מקוון. בנוסף, הזמן שצרכנים ולקוחות פוטנציאליים מבלים ביישומים אלו נמצא במגמת עלייה וכתוצאה, מומלץ מאד לשקול שימוש באפליקציות אלו במסגרת אסטרטגיית השיווק. יש לציין כי חובה לעמוד בתקנות החוק ולא לבצע שיווק המהווה עבירה על חוק הספאם.
 
העובדה כי 93% מהקניות המקוונות מתחילות במנוע חיפוש - איננה חדשה. מסיבה זו חייבת אסטרטגיית השיווק המקוון לכלול דגש גבוה על בניית אתר ידידותי למשתמש, אתר אשר עבר אופטימיזציה למנועי חיפוש. יחד עם זאת, יש לציין כי SEO עובר בעצמו שינויים כל הזמן ולכן חשוב מאד לעקוב אחר ההתפתחויות החדשות בתחום וליישם אותן באתרי מג'נטו. כאשר מדברים על מנועי החיפוש, מתכוונים לרוב למנוע חיפוש אחד - גוגל אשר עומד על מעל ל- 90% מנתח החיפושים בעולם ונתון זה אף גבוה יותר בקרב משתמשי מכשירים ניידים. לפיכך, על מנת "להרוויח" תעבורה אורגנית לאתר מג'נטו, אחד החלקים של אסטרטגיית השיווק המקוון בשנת 2019 צריכה לכלול מעקב אחר השינויים באלגוריתם החיפוש של גוגל והטמעת השינויים הללו באתר מג'נטו.
 
צרכני חנויות מקוונות חוששים מאיומי אבטחה ברשת האינטרנט ומחשיפת המידע האישי שלהם לגורמים בלתי מורשים. זוהי אחת הסיבות העיקריות להפעלת GDPR. אולם יחד עם זאת, מלבד תקנון ההגנה על המידע, על בעלי חנויות מג'נטו לוודא כי האתר מופעל תחת הצפנת SSL וכתובת האתר נמצאת מאחורי HTTPS. מה שהיה עד כה אולי אופציונלי, הופך השנה לחובה. יש לציין כי מחקרים מצביעים על כך שכ- 85% מהלקוחות בפועל ולקוחות פוטנציאליים ינטשו את סל הקניות או בכלל לא יבצעו רכישה באתר אינטרנט שאינו פועל תחת SSL. כמו כן, גוגל משתמשת בהצפנת SSL של אתרים כפקטור דירוג (PR) מאז שנת 2014 והחל מסוף שנת 2018 מזהיר דפדפן כרום את המשתמשים במידה והם נכנסים לאתר שאינו מוצפן SSL.
 
המכשירים הניידים אינם היחידים המשפיעים על אסטרטגיית שיווק מקוון. יותר ויותר צרכנים ניגשים למידע באינטרנט באמצעות חיפוש קולי. מציאות חדשה זו יוצרת השלכות על בעלי חנויות מקוונות: חיפושים מתבצעים כשאילתות חיפוש - שיחה ולא רק כמילות מפתח, חיפושים מקומיים הופכים נפוצים יותר (במיוחד הביטוי "קרוב אלי") כך שבעלי חנויות מג'נטו המפעילים גם חנות פיזית חייבים להתחשב בעובדה זו. גוגל גם מעניקה עדיפות לתוצאות חיפוש המציגות תוכן המאפשר לענות על שאלות ישירות, כאשר התוכן לא צריך להיות רק קריא אלא גם נעים לשמיעה.
 
לבסוף, כאשר מדברים על חיפוש ושיווק מקוון, יש להתייחס לוידאו. הפופולריות של תוכן ויזואלי כבר נמצא בעליה תלולה לאורך כל העשור האחרון. בשלב זה של חיינו, יוטיוב אינו רק מנוע החיפוש השני הפופולרי בעולם, אלא גם האתר השני בפופולריות שלו בעולם. יש לציין כי עד 2021, תכני וידאו עומדים להוות כ- 80% מכלל תעבורת האינטרנט והדבר רלוונטי ביותר עבור מכשירים ניידים. מכאן, שעל מנת לזכות בהחזר מהיר וגבוה על ההשקעה, מומלץ לבעלי חנויות מג'נטו להשקיע כבר עכשיו בתכני וידאו באתר החנות המקוונת. פחות תכני וידאו ערוכים ומגמתיים, אלא תכני וידאו מקוריים של לקוחות מרוצים, דוגמאות לשימוש במוצרי החנות המקוונת וכדומה.