חדשות מג'נטו

הקטנת שיעור היציאה מאתר מג'נטו

קיימות דרכים רבות להגדלת מעורבות משתמשי אתר מג'נטו בתכנים ובמוצרים המוצגים בו. יחד עם זאת, יש לזכור כי סטטיסטיקת שיעורי היציאה מאתר מג'נטו עלולה להיות מושפעת לרעה כאשר לא יודעים כיצד לקבל תובנות באשר להתנהגות הגולשים והמשתמשים באתר מג'נטו - מצב העלול להקטין את שיעור ההמרה של האתר. במאמר זה נדון בשיעור יציאה מאתר מג'נטו, במה הוא שונה משיעור הכניסה לאתר וכיצד ניתן להפחית את שיעור היציאה במטרה להעלות את מעורבות משתמשי האתר ואת שיעור ההמרה של האתר. 
 
האם שיעור היציאה מאתר מג'נטו זהה לשיעור נטישת האתר? - Exit Rate מול Bounce Rate. התשובה היא - לא, הם קשורים אחד לשני אך מהווים מדדים שונים: שיעור היציאה הינו אחוז הצפיות בדף ששימש כדף האחרון באתר לפני שהגולש יצא ממנו לאחר אחר. שיעור נטישת האתר הינו אחוז הצפיות בדפי האתר במהלך סשן אחד של גולש באתר. במילים פשוטות יותר, שיעור היציאה מודד באיזו תדירות גולשים עוזבים אחרי שהם צופים במספר דפים באתר ושיעור הנטישה מודד את אחוז המבקרים שאינם מקיימים אינטראקציה עם האתר (כמו על ידי הוספת הערה, מעבר לדף אחר באתר או לחיצה על קישור) ונוטשים את האתר. במילים פשוטות עוד יותר: כאשר גולש נכנס ויוצא מהאתר מאותו דף, זוהי נטישה. כשגולשים נכנסים לדף אחד ועוברים לדף שני לפני היציאה, זוהי יציאה ולא נטישה. חשוב לציין כי גוגל אנליטיקס עוקב אחר מדדים אלו באופן שונה וקיימת השפעה של מדדים אלו על דירוג דפי האתר.
 
האם שיעור יציאה גבוה רע לאתר? התשובה היא - לא בהכרח. אם למשל מקדמים דף נחיתה ברשת חברתית, שיעור יציאה גבוה יכול להצביע על חוסר התאמה בין השיווק לתוכן. מנגד, שיעור נטישה גבוה של דף נחיתה עשוי להראות על כיוון טוב מכיוון שהדבר יכול להצביע על כך שגולשים עוברים מדף הנחיתה לדפים אחרים באתר.
 
שיעור יציאה גבוה הינו איתות לכך שמשהו חמור יותר קורה לאתר. באתר מג'נטו, מבקר מגיע לדף הבית, צופה בדף מוצר, משלם בקופה ומגיע לדף תודה: דף הבית> דף מוצר> דף קופה> דף תודה. לדף התודה יהיה שיעור יציאה גבוה מכיוון שמשתמשי האתר רכשו מוצר ועזבו את האתר לאחר תום הרכישה. לעומת זאת, שיעור יציאה גבוה בדף הקופה מסמל בעיה במשפך המכירות. אנשים עוזבים את האתר בלי לבצע רכישה של המוצר/ים. האם זה בגלל מחיר המוצר/ים, מעבד התשלום, טכנולוגיית עגלת הקניות? משהו גורם למשתמשים שלא להשלים את הרכישה שלהם ואת הסיבה ניתן לשער רק על ידי בדיקת שיעור היציאה של הדפים. 
 
הסיבות רבות ומגוונות ולא תמיד אפשר לשים את האצבע על הסיבה המדויקת או היחידה לשיעור יציאה גבוה מאתר מג'נטו. יחד עם זאת, ניתן לעשות פעולות מסוימות על מנת להפחית את שיעורי היציאה מאתר מג'נטו:
 
הבנת התנהגות המבקרים באתר מג'נטו: ניתוח התנועה באתר מג'נטו הינה הדרך להבנת התנהגות המבקרים באתר. כלים כמו גוגל אנליטיקס מספקים כלים לניתוח והבנת "מסע" המבקרים באתר, לרבות שיעורי כניסה, יציאה ונטישה.
 
עידוד מבקרים ומשתמשים להישאר באתר: ברור כי דפי מג'נטו מסוימים הם באופן טבעי סוף ביקורו של משתמש, כגון דף תודה לאחר רכישה או הרשמה לאירוע. אולם נרצה שהמבקרים והמשתמשים לא יעזבו את האתר לגמרי. שימוש בדוח שיעור היציאה מדפים ניתן לאתר את הדפים אשר אינם מהווים חלק ממשפך המכירות ולהוסיף להם למשל טופס הצטרפות לרשימת הדיוור של האתר. בצורה זו ניתן להגדיל את מעגל הלידים, להגדיל את רשימת התפוצה ולהוסיף תעבורה לאתר. דרכים נוספים לעידוד מבקרים ומשתמשים להישאר באתר מג'נטו: טופס מוטמע בדף 404 בו יכולים הגולשים לדווח על דף שחיפשו באתר ולא מצאו, הצעות בחלון פופאפ לפוסטים המסבירים את אופן השימוש במוצר/ים שנרכשו, שאלה בחלון פופאפ מדוע בחר הגולש לא לבצע את הרכישה או לא להירשם לדיוור.
 
ביצוע אופטימיזציה למשפך המכירה באתר: מיפוי שיעורי היציאה במטרה לאבחן באיזה שלב נושרים הגולשים או מפסיקים להתקדם בתהליך המכירה. אופציה של חלון קופץ עם אפשרות הרשמה לדיוור או לבלוג, כאשר הגולש מתכוון לסגור את חלון הדפדפן או לחזור אחורה לתוצאות מנוע החיפוש, עשוי לסייע לבעלי אתר מג'נטו להשאיר את משתמשי האתר מעודכנים בתוכן שיעניין אותם יותר ויהיה רלוונטי עבורם בעתיד.
 
בקשת עזרה מהמבקרים באתר: לפעמים לא נוכל למצוא את הסיבה או הסיבות שמבקרים יוצאים מהאתר, גם לאחר אופטימיזציה למשפך המכירות, עידוד מבקרים להישאר באתר והבנה של התנהגות המבקרים באתר. במצב זה, אין מניעה לשאול ישירות את המבקרים מדוע הם יוצאים מהאתר או מדוע בחרו שלא לסיים את הרכישה. חלון פופאפ המציג טופס בעל אפשרויות בחירה של סיבות ליציאה מהאתר עשוי לספק תובנות שלא התגלו באמצעים הרגילים. תשובה ישירה של מבקרים באתר מדוע הם יוצאים ממנו או מדוע הם נוטשים את עגלת הקניות, עשויה להיות הדרך הטובה ביותר להחלטה הנכונה אודות שינויים הנחוצים במשפך המכירה, בנראות ובתפעול האתר.