חדשות מג'נטו

מג'נטו לעומת Sitecore

אם אתם מתלבטים בין התקנה ושימוש באתר מג'נטו לעומת שימוש בפלטפורמת Sitecore עבור אתר המכירות המקוון שלכם, במאמר זה נדון בהבדלים ונציע לכם את הפתרון המתאים לבניית אתר המכירות המקוון שלכם.
 
לקוחות פונים לקניות מקוונות גם מכיוון שהדבר חוסך זמן ומקל על הערכת מוצרים. כתוצאה מכך, יש צורך גדול יותר של חברות ליצור רשתות הפצה ולעמוד בקצב הצמיחה המהירה של פלטפורמות מסחר אלקטרוני. מג'נטו ו- Sitecore הן שתי פלטפורמות מקוונות שנבחרו על ידי ארגונים רבים בזכות יכולות ההתאמה האישית הגבוהות שלהן והתאמתן למגוון רחב של עסקים. חברות רבות עדיין מתקשות להחליט אם להשתמש ב-Sitecore או במג'נטו מכיוון שלשתי המערכות קווי דמיון רבים.
 
מג'נטו היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני מבוססת PHP בקוד פתוח. היא עושה שימוש נרחב במסגרות PHP כגון Laminas ו- Symfony. רישיון התוכנה הפתוח (OSL) v3.0 מסדיר את הפצת קוד המקור של מג'נטו. Adobe Inc רכשה את מג'נטו במאי 2018 תמורת 1.68 מיליארד דולר. מג'נטו, ששותפים בה מפתחי פוטושופ ואפליקציות חדשניות אחרות, מציעה את כל מה שצריך כדי לבנות ולנהל חנות מקוונת, כמו גם שפע של הרחבות יצירתיות. לכן, ידועה מג'נטו בתחום פלטפורמות המסחר האלקטרוני בשל יכולת ההרחבה וההתאמה האישית שלה. מג'נטו זמינה בחינם כמו גם בגרסה בתשלום המתארחת בענן. Sitecore היא חברת ניהול חווית לקוח המציעה כלי שיווק רב-ערוצים ואוטומציה של ניהול תוכן מקוון. החברה נוסדה בדנמרק בשנת 2001. כמערכת ניהול תוכן מבוססת ASP.NET, מאפשרת Sitecore למשתמשים לערוך תכנים ויש להם שליטה מלאה על כל היבטי האתר. התכונות והעלויות של Sitecore מתאימות לעסקים קטנים ובינוניים (SME) ועד לתאגידים גדולים.
 
על פני השטח, נראה שההבדלים בין חנות מג'נטו לבין פלטפורמת Sitecore הם מינוריים. עם זאת, כאשר משווים את התכונות המסופקות על ידי שתי מערכות אלו, ניכר כי Sitecore Commerce ומג'נטו משרתות למעשה שתי מטרות עסקיות נפרדות. Sitecore היא הרבה יותר מתוחכמת מכל מערכת ניהול תוכן אחרת בכל הנוגע לאוטומציה שיווקית. קיימת בה פונקציה מיוחדת המיועדת לאוטומציה בלבד, שהיא שיווק אוטומטי. ניתן להשתמש בחבילת השיווק המשולבת של Sitecore כדי לשלב פלטפורמות שיווק אחרות ב- CMS הפעיל, מה שמאפשר לבעלי האתר  לספק ללקוחותיהם תוכן המותאם אישית לצרכיהם האישיים. נתוני השימוש האנליטיים המובנים של Sitecore משמשים לניטור התנהגות צרכנים ומסייעים בהתאמת תוכן עם חוויה מותאמת אישית עבור הלקוחות. תכונה זו משפרת את נאמנות הלקוחות כאשר הם קונים בחנות המקוונת וכתוצאה מכך - הכנסה גבוהה יותר לעסק. למג'נטו יש תכונות המתאימות אותה באופן מושלם לחברות שמוכרות את המוצרים שלהן באינטרנט, בכל גודל. תשלום ומשלוח: תשלום ומשלוח הם מרכיבים קריטיים במסלול הרכישה של הלקוח. אלו הן שתי פונקציות בסיסיות שהן קריטיות לכל הפעילויות העסקיות. מג'נטו הפכה פוונקציה זו לפשוטה בכך שהיא מאפשרת למותגים לשתף פעולה עם מגוון רחב של מערכות תשלום וספקי משלוח כדי להבטיח שיש להם את הפתרון הטוב ביותר לצרכי הלקוחות שלהם. יש לציין כי מג'נטו היא ללא ספק פלטפורמת המסחר האלקטרוני המקיפה ביותר שקיימת בשוק וכוללת תכונות מערכת שאין לאף אחת מהיריבות שלה. מג'נטו מציעה פונקציונליות מתקדמת כדי למקסם את הפרודוקטיביות במסחר B2B. כמה תכונות בולטות כוללות אשראי חברה והזמנה מהירה, המקלים על התשלום וההפצה. יתר על כן, תכונת הקטלוג המשותף מאפשרת למוכרים לפתח דפי מכירה מותאמים אישית לכל פלח צרכנים.
 
מג'נטו ו- Sitecore נמצאים שניהם בראש רשימת הפלטפורמות המציעות רמה גבוהה של התאמה אישית. Sitecore הינה פלטפורמה ממוקדת התאמה אישית. בזכות האוריינטציה ההתחלתית הזו, המבנה העמוק במערכת האקולוגית של פלטפורמה זו כולל תכונות המסייעות באופטימיזציה של התאמה אישית. אפילו תכונות אוטומטיות, כגון כלי שיווק אוטומטי, מאפשרות למשווקים ליצור חוויות דינמיות המבוססות על ניתוח התנהגות צרכנים. כתוצאה מכך, Sitecore מספקת חווית קניה מותאמת אישית מיוחדת שאינה ברת השוואה. מג'נטו נחשבת לעתים קרובות כפתרון מותאם במיוחד. בשונה מ- Sitecore, יכולות ההתאמה האישית של מג'נטו מתבטאות במגוון הרחב של תוספים, המתאפשרים בזכות החיבורים הנרחבים שלה עם מערכות חיצוניות או שותפי יישומים. יתר על כן, היכולת לנתח נתוני משתמשים, מאפשרת למג'נטו לתת המלצות רכישה מתוחכמות וכן מפשטת את ההזמנה והתשלום. הדבר מאפשר לצרכנים לקבל חווית קנייה נעימה יותר וחסכונית בזמן.
 
כשמדובר בבחירת אתר מסחר אלקטרוני שעליו לבנות את החנות שלך, מדרגיות היא קריטית. מכיוון שהיא הגורם הקובע האם הפלטפורמה תוכל לספק את צרכי הצמיחה העתידיים של החנות המקוונת או לא. במילים אחרות, מדרגיות היא משימה חיונית המבטיחה שניתן להשתמש בפלטפורמה בטווח הארוך, ללא קשר לאופן שבו הארגון מעדכן או מחליף את כיוון השוק שלו. למג'נטו ו- Sitecore קיימת יכולת מדרגיות גבוהה. יכולות ה- Platform-as-a-Service (PaaS) ופונקציונליות הענן של Sitecore אכן מרשימה בהיבט הזה. Sitecore מציעה תכונה המאפשרת למשתמשים לשלם עמלות על סמך השימוש בשרת בזמנים שונים. יתר על כן, כאשר רוצים להרחיב את הפעילות העסקית, ל- Sitecore יש כלי עזר מובנים כדי להקל על כך, במקום להסתמך על תכונות תמיכה חיצוניות. עם זאת, כשזה מגיע להרחבה, מג'נטו היא המלכה הבלתי מעורערת. מחקר שוק ותובנות התנהגות לקוחות חשובים בעת יצירת פורטל פרסומות מקוון להובלה ושיפור העסק בעתיד, כמו גם קביעת קנה המידה של האתר ומג'נטו כוללת תוכנה המסייעת באיסוף נתונים בצורה היעילה ביותר. זה הפך לשירות ללא תחרות בחיזוי מגמות עתידיות הודות לשיתוף הפעולה עם משתפי פעולה חיצוניים כגון New Relic, DataDog, MixPanel, Splunk ו- Google Analytics. נתונים מסוג זה הינם נכס שלא יסולא בפז כאשר מדובר בקביעת היכולת של רשתות שונות לגדול או לקטון. כמו כן, ניתן להגדיל או להקטין כמעט את כל התכונות של מג'נטו, כאשר מידת הסתגלות זו היא ללא תחרות בענף.
 
בעלי אתרים בוחרים ב- Sitecore כמערכת ניהול התוכן שלהם כאשר הם רוצים להתאים אישית את התוכן שלהם ולייעל את הנראות והתפעול שלו. שלושת התכונות הבולטות ביותר של Sitecore שיכולות לדחוף אותה לקדמת הבמה של ספקית מערכות ניהול התוכן הן: SitecorexConnect API: תכונה זו מאפשרת למפתחים לסנכרן ולאסוף נתונים בין Sitecore וכמעט כל מערכת שיווק או מכירה אחרת, כגון Salesforce או Microsoft Dynamics 365. נתוני לקוחות מותאמים אישית: זוהי תכונה בולטת בניהול התוכן של Sitecore. תכונה זו דומה למסנן בכך שהיא מנתחת את התנהגות הלקוחות ולאחר מכן מציגה בפניהם באופן אוטומטי תוכן התואם את צורכי החיפוש שלהם. בדיקות A/B רבות משתנים: כלי הניטור והסקירה של Sitecore מספקים הערכה יסודית האם ערוצי התנועה או התוכן אינם באמת מתפקדים כמצופה. עסקים ימצאו דרכים להגביר את פלטפורמות ההפצה שלהם. מג'נטו כעסק מבוסס מסחר אלקטרוני - לוקחת את הכתר בכל הנוגע לשימוש ב- CMS כפלטפורמות מסחר אלקטרוני. האפקטיביות של כל עסק מקוון תלויה במידה רבה בידידותיות למנועי החיפוש של ה- CMS, במיוחד מבחינת אסטרטגיות שיווק תוכן. מג'נטו ידועה בתכונות הידידותיות ל- SEO שלה והן כוללות: יצירת מפת אתר לאינדקס טוב יותר על ידי מנועי חיפוש, כתובות אתרים קנוניות לסריקת דף אינטרנט בעדיפות עליונה, כתובות URL ידידותיות למשתמש ולמנועי חיפוש, שכתוב כתובת URL עבור דפי CMS, טקסטים ALT לאופטימיזציה של תמונה ויתר על כן, שיתוף הפעולה של מג'נטו עם מערכות חיצוניות כגון Google Ads ו- Adwords הוא נכס באספקת מקורות הנתונים החזקים ויכולות הניתוח של מג'נטו. מערכת CMS מושלמת לשיווק צריכה להיות ידידותית למשתמש ופשוטה להגדרה, עם ערכות עיצוב, תוספים ומודולים שיעמדו בדרישות שונות של שיווק. מג'נטו עושה עבודה מצוינת בהקשר זה כאתר קוד פתוח, כאשר תוספי Magento Marketplace נותנים למשתמשי המערכת אפשרויות מגוונות לשיפור אתר החנות המקוונת. כתוצאה מכך, בכל הנוגע לניהול תוכן, גם למג'נטו וגם ל- Sitecore יש יתרונות משלהם. עם זאת, כאשר מחפשים פתרון ליצירת אתרי מסחר אלקטרוני B2B או B2C, מג'נטו היא ללא ספק האפשרות הטובה יותר.
 
גם מג'נטו וגם Sitecore מבינים את הקשר ההדוק בין תמיכה טכנית לנאמנות לקוחות. כתוצאה מכך, שתי הפלטפורמות מספקות תמיכה טכנית טובה. Sitecore מספקת שתי אפשרויות תמיכה: הראשונה הינה תמיכה סטנדרטית הכוללת גישה לפורטל התמיכה של Sitecore וזמני תגובה בין 1-3 ימי עסקים, בהתאם לחומרת הבעיה. האפשרות השנייה היא 24×7 - תמיכת פרימיום מספקת גישה לפורטל התמיכה של Sitecore וזמני תגובה של כשעה אחת בכל שעה ביום, 365 ימים בשנה לבעיות קריטיות. למג'נטו בקוד פתוח (הגרסה החינמית) קיימת קבוצת תמיכה רחבה, כולל DevDocs Forum ופורום מג'נטו, בין היתר.